Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

25 December 2013

pengalaman x lupa smpi mati...

Assalam...
 Harini dah 44 hari berpantang tp aku cuma 40 hari je pun pantang..Dalam masa berpantang anak ke 3 ni aku ade 2 pengalaman yg xkan aku lupakan smpi akhir hayat aku..serius ngeri je kan bunyinye..
Yg pertama pada hari ke 31 berpantang dlm pkl 4 pg tu aku tiba2 sakit perut sebelah kiri smpi nangis2 n berguling2 wei..beranak pun aku x nangis...husband aku dah suruh aku mengucap n ingat Allah...sakit tu berlarutan smpi pkl 7pg n slps tu makin berkurangan..aku n husband wat keputusan untuk ke klinik kesihatan sb buloh...ni first time ye aku pg klinik kerajaan sbb aku dpt rasakan ade sesuatu yg x kena pd diri aku..turn aku jmp dr pkl 930pg..lepas aku terangkan apa yg terjadi dia suruh aku buang air kecil untuk tgk ape result yg kuar..korang tau ape resultnye..lab cek ade darah dlm air kencing aku..maksudnya dr query aku ade batu karang..dr bg aku ubat air (urine alkalizer) n antibiotik for 5 days..after 7 days mmg betol la ape yg dr diagnose about batu karang..aku pg kencing dlm pkl 11pg tu tiba2 kuar BATU ko besolah jgk..aku punye terperanjat ..nasib baik aku kencing kt lantai so batu tu aku simpan buat kenangan...rupanya sakit batu karang ni pun penyakit keturunan pasai abah aku pun ade..ok selesai pengalaman 1 aku...
Pengalaman yg kedua lagi maha dasyat bilamna pada hari ke 37 aku berpantang korang bayangkan akibat dari kecuaian bodoh aku membuatkan hidup aku merana smpi ke hari44 ni bilamana masa mandi petang aku tercurah air panas yg x dcampurkan lg dgn air sejuk pada dada..ko bayangkan aku blh celup tangan rasa air dalam baldi tp aku tak rasa air yg dalam cebok..mmg SALAH AKU SENDIRI aku..meraung kesakitan ..tuhan je yg tahu mcmmana sakitnya apa yg aku rasai ..sampaikan aku pikirkan masa dah smpi untuk aku pergi selamanya.............aku x pg jmp dr pon aku cuma wat treatment sendiri..nasib baik abah aku ada ssg cream sbb masa dia kt mekah ituhari tgn dia terkena air panas...aku sapu cream tu 2 kali sehari..tp pd hari ke 3 aku tukar cara treatment aku dgn kaedah tradisional iaitu aku sapukan lendir lidah buaya ..blkg umah aku mmg ade pokok lidah buaya ..terima kasihlah mak sbb tanam pokok tu...........
So pada aku inilah pengalaman paling tragis pernah aku alami dalam hidup aku  yg lebih membuatkan aku mmg x lupa sbb jadi masa aku berpantang.......................moral of the story sentiasa beringat dalam membuat sesuatu kerja sbb kalu x berhati2 akan memakan diri sendiri................Nasib baik aku dapat suami  yg bersabar menjaga aku sbb aku hampir meroyan bila melihat keadaan fizikal aku...
Oklah itu je yg aku nak share dgn korang..ade masa aku update lg..Babai.............

No comments:

Post a Comment